מטבע בגרמניה

אם אתם מתכננים טיול לגרמניה, חשוב שתכירו את המטבע המקומי, איך הוא מורכב והיכן ניתן להחליף אותו. אנחנו כאן עם כל המידע שתצטרכו על המטבע הגרמני – האירו – ואיך להתנהל במדינה.

האירו – EURO

המטבע בגרמניה נקרא "אירו". האירו, שמסומן בסימול € ובאותיות EUR, הוא המטבע הרשמי של גרמניה ושל רוב המדינות החברות באיחוד האירופי. השטרות של האירו מגיעים בערכים של 5, 10, 20, 50, 100, 200 ו-500 אירו. בנוסף, קיימים גם מטבעות שערכם הוא 1, 2, 5, 10, 20 ו-50 סנט, וכן מטבעות של 1 ו-2 אירו. השם "אירו" לקוח מהשפה הלטינית והקיצור EUR מייצג את המטבע בכל המדינות החברות באיחוד.

האירו הונהג לראשונה בשנת 1999 ככסף אלקטרוני, ובשנת 2002 הוחלף במטבעות ושטרות פיזיים. הוא נוצר כמטבע משותף למדינות האיחוד האירופי כדי לחזק את הקשרים הכלכליים והפוליטיים בין המדינות החברות. כיום, האירו הוא אחד המטבעות החזקים והנפוצים בעולם, והוא משמש מיליוני אנשים באירופה ומחוץ לה.

יחס בין אירו לשקל

Euro to Israeli new shekel Exchange Rate Widget

1 אירו שווה כ-4 שקלים (ראו נתון מדויק למעלה), ולכן ניתן לקחת את המחיר הגרמני של כל מוצר או מנה במסעדה ולהכפיל אותו בארבע כדי לקבל את המחיר בשקלים, פחות או יותר. האירו, כפי שניתן להבין, הוא מטבע חזק ונחשב מאוד בשוק העולמי, מה שמאפשר לגרמניה להנות מיציבות כלכלית ויכולת לרכוש מוצרים ושירותים במחירים נוחים.

החלפה לאירו בגרמניה

אם אתם מגיעים לגרמניה בקרוב, דעו שאירו הוא המטבע היחיד שמתקבל במדינה. לכן, חשוב להצטייד באירו בארנק. ניתן להחליף לאירו בשדה התעופה, בתחנות רכבת, בצ'יינג'ים שונים הפזורים ברחבי העיר ובבנקים. מומלץ להחליף סכום קטן בשדה התעופה כדי להסתדר ביום הראשון, ולאחר מכן למצוא צ'יינג' זול יותר בעיר. רוב המקומות יקבלו גם שטרות של דולר אמריקאי, לירה שטרלינג ופאונד בריטי.

בגלל שבארץ אירו ודולר הם המטבעות הרשמיים להמרה, אנו ממליצים להמיר בצ'יינג באיזור מגורכם ולהגיע עם סכום שאתם צריכים לרוב לטיול של שבוע לוקחים כ2000 יורו. בנוסף תוכלו לפתוח מט"ח בחשבון בנק של אירו במידה ולא תרצו לקחת כסף גדול במזומן.

החלפת אירו בהמבורג

בהמבורג, ישנם מקומות רבים להחלפת מטבעות. ניתן למצוא צ'יינג'ים בשדה התעופה, בתחנות הרכבת המרכזיות ובמרכזי הקניות הגדולים. הבנקים בעיר פועלים משעות הבוקר המוקדמות ועד שעות אחר הצהריים, ולכן חשוב לתכנן בהתאם.

החלפת אירו בברלין

ברלין מציעה מגוון רחב של אפשרויות להחלפת מטבעות. החל משדה התעופה, דרך תחנות הרכבת ועד לצ'יינג'ים הפזורים במרכז העיר ובאזורים התיירותיים. רוב המקומות יאפשרו להחליף שטרות של מטבעות בינלאומיים כמו דולר אמריקאי ולירה שטרלינג.

החלפת אירו במינכן

במינכן תוכלו להחליף מטבעות בנוחות בשדה התעופה, בבנקים ובתחנות הרכבת המרכזיות. העיר מציעה גם מגוון רחב של צ'יינג'ים במרכז העיר ובסביבת האטרקציות התיירותיות.

החלפת אירו בנירנברג

בנירנברג ניתן להחליף מטבעות בבנקים הפזורים ברחבי העיר, בתחנות הרכבת ובצ'יינג'ים המקומיים. השדה התעופה והמרכזים התיירותיים מציעים גם הם אפשרויות נוחות להחלפת מטבעות.

החלפת אירו בדיסלדורף

בדיסלדורף תוכלו להחליף מטבעות בשדה התעופה, בתחנות הרכבת ובמרכזי הקניות הגדולים. הבנקים בעיר פתוחים במשך רוב שעות היום ומספקים שירותי החלפת מטבעות בקלות ובנוחות.

כספומטים וכרטיסי אשראי בגרמניה

ברחבי גרמניה פזורים כספומטים רבים, ורובם מקבלים כרטיסי אשראי של ויזה ומאסטר כארד, כך שאם תעדיפו להוציא כסף בצורה זו, לא תהיה לכם בעיה. כמו כן, ניתן לשלם בכרטיסי אשראי ברוב המקומות, כגון מסעדות וחנויות. עם זאת, כדאי להיות מודעים לעמלות השונות שיכולות להיות גבוהות. בנוסף, במקומות קטנים במיוחד או בדוכנים בשוק יתכן ולא יקבלו כרטיסי אשראי.

אם אתם מתכננים להתנייד בעיקר בתחבורה ציבורית, כדאי שתצטיידו במטבעות קטנים כדי לשלם בקלות באוטובוסים ובמטרו. כך תבטיחו לעצמכם חווית נסיעה נוחה ומהירה.

שתפו:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn